Kaikki alkaa yksinkertaisesta tavoitteesta verkkokauppasi suhteen. Yksikään tuote, palvelu tai verkkokauppa ei menesty hakukoneissa olemalla kaikkea. Yrityksen on parasta kiteyttää tuotteelle enintään 2-3 avainsanaa ja luoda kattavaa tekstisisältöä tältä pohjalta, kuin yrittää menestyä kymmenillä hakusanoilla. Yksinkertainen on parasta verkkokaupassa Ajatellaan että kaksi paikallista oululaista eri autokorjaamoa ja autoaiheista verkkokauppaa markkinoi hakukoneissa sivustojansa. Toinen kirjoittaa sivuilleen… Lue lisää

Aloita kotisivujen optimointi katsomalla Google Analyticsin kävijälukuja viimeisiltä viikoilta. Hälytyskellojen pitäisi soida, jos a) sivuston poistumisprosentti on yli 40 % b) aika sivustolla alle 2 min Esimerkki huonosti optimoiduista mobiilisivuista. Korkea poistumisprosentti mobiilissa. Jos sivustosi on yli kolme vuotta vanha, todennäköisesti sitä ei ole optimoitu responsiivisesti. Tästä syystä sisältö ei skaalaudu oikein pienelle näytölle, sitä jää… Lue lisää

Minulla kesti kymmenen vuotta viedä omat palveluni verkkoon. Kauppa pyöri ennen tätä yhden miehen yrityksenä, muistettavaa oli paljon. Jokaisen kuun lopussa käytin kaksi päivää siihen, että kävin kaikki sähköpostiketjut, face-keskustelut ja lukuisten pikaviestinkavanien ”toimeksiannot” läpi ja katsoin mitä niistä oli suoritettu. Sen pohjalta tein laskutuksen. Tätä jatkui jopa vuosia, liikevaihto alkoi junnaamaan paikallaan, koska kaikki… Lue lisää